PPt4Web Хостинг презентаций

Главная / Английский язык / Інтел. Навчання для майбутнього.
X Код для использования на сайте:

Скопируйте этот код и вставьте его на свой сайт

X

Чтобы скачать данную презентацию, порекомендуйте, пожалуйста, её своим друзьям в любой соц. сети.

После чего скачивание начнётся автоматически!

Кнопки:

Презентация на тему: Інтел. Навчання для майбутнього.


Скачать эту презентацию

Презентация на тему: Інтел. Навчання для майбутнього.


Скачать эту презентацию

№ слайда 1 The project for the 11 B form Choosing a career
Описание слайда:

The project for the 11 B form Choosing a career

№ слайда 2 The motto of the lesson: Work in the line of duty is a work. and work on propens
Описание слайда:

The motto of the lesson: Work in the line of duty is a work. and work on propensity is a leisure. B. Shaw

№ слайда 3 The announcement of the theme and objectives of the lesson
Описание слайда:

The announcement of the theme and objectives of the lesson

№ слайда 4 This material was prepared using the educational programme Intel "Education
Описание слайда:

This material was prepared using the educational programme Intel "Education for the future. Project activities of the 21st century".

№ слайда 5 Educational objectives To operate the words and word combinations on the topic “
Описание слайда:

Educational objectives To operate the words and word combinations on the topic “Choosing a profession”. To participate in common conversational exchange about choosing a profession. To present a Power Point project on the topic “My future career”

№ слайда 6 The key question of the project: “How to choose the job for life?”
Описание слайда:

The key question of the project: “How to choose the job for life?”

№ слайда 7 Problematic questions of the topic are: What factors influence on your choice of
Описание слайда:

Problematic questions of the topic are: What factors influence on your choice of the career? What jobs are suitable for you? Whether the occupation I have chosen is most in demand? Where can I receive education in demand occupation?

№ слайда 8 Didactic objectives / Expected learning results At the end of the lesson student
Описание слайда:

Didactic objectives / Expected learning results At the end of the lesson students will be able to speak about the qualities of character, about the factors influencing the choice of profession, to talk about their chosen profession, to explain why they have chosen a particular profession, to make a Power Point presentation, students will do their research on the Internet.

№ слайда 9 Practical results:
Описание слайда:

Practical results:

№ слайда 10
Описание слайда:

№ слайда 11 Tasks to the group of psychologists: 1). To find out how the inclinations influe
Описание слайда:

Tasks to the group of psychologists: 1). To find out how the inclinations influence on the student’s choice of the future career. 2) Find what psychological tests provide an opportunity to identify inclinations to the profession 3)Make a short conclusion whether qualities of character define the profession of a person in many respects

№ слайда 12 Tasks to the group of the searchers To search the test-vocational guidance by E.
Описание слайда:

Tasks to the group of the searchers To search the test-vocational guidance by E. A. Klimov To search the qualities of character which are mostly needed for the future career

№ слайда 13 Tasks to the group of the biographers To collect materials relating to such fact
Описание слайда:

Tasks to the group of the biographers To collect materials relating to such facts from the biographies as the achievements of famous people and identify factors that influenced on their professional growth.

№ слайда 14 The test-vocational guidance by E. A. Klimov . What activities do you mostly enj
Описание слайда:

The test-vocational guidance by E. A. Klimov . What activities do you mostly enjoy? а. Ухаживать за животными 1б. Обслуживать машины, приборы (следить, регулировать) 2а. Помогать больным 2б. Составлять таблицы, схемы, программы для вычислительных машин За. Следить за качеством книжных иллюстраций, плакатов, художественных открыток, грампластинок 3б. Следить за состоянием, развитием растений 4а. Обрабатывать материалы (дерево, ткань, металл, пластмассу и т.п.) 4б. Доводить Товары до потребителя, рекламировать, продавать 5а. Обсуждать научно-популярные книги, статьи 5б. Обсуждать художественные книги (или пьесы, концерты) 6а. Выращивать молодняк (животных какой-либо породы) 6б. Тренировать товарищей (или младших) в выполнении каких-либо действий (трудовых, учебных, спортивных) 7а. Копировать рисунки, изображения (или настраивать музыкальные инструменты) 7б. Управлять каким-либо грузовым (подъемным или транспортным) средством – подъемным краном, трактором, тепловозом и др.

№ слайда 15 8а. Сообщать, разъяснять людям нужные им сведения (в справочном бюро, на экскурс
Описание слайда:

8а. Сообщать, разъяснять людям нужные им сведения (в справочном бюро, на экскурсии и т.д.) 8а. Сообщать, разъяснять людям нужные им сведения (в справочном бюро, на экскурсии и т.д.) 8б. Оформлять выставки, витрины (или участвовать в подготовке пьес, концертов) 9а. Ремонтировать вещи, изделия (одежду, технику), жилище 9б. Искать и исправлять ошибки в текстах, таблицах, рисунках 10а. Лечить животных 10б. Выполнять вычисления, расчеты 11а. Выводить новые сорта растений 11б. Конструировать, проектировать новые виды промышленных изделий (машины, одежду, дома, продукты питания и т.п.) 12а. Разбирать споры, ссоры между людьми, убеждать, разъяснять, наказывать, поощрять 12б. Разбираться в чертежах, схемах, таблицах (проверять, уточнять, приводить в порядок) 13а. Наблюдать, изучать работу кружков художественной самодеятельности 13б. Наблюдать, изучать жизнь микробов 14а. Обслуживать, налаживать медицинские приборы, аппараты 14б. Оказывать людям медицинскую помощь при ранениях, ушибах, ожогах и т.п. 15а. Составлять точные описания-отчеты о наблюдаемых явлениях, событиях, измеряемых объектах и др. 156. Художественно описывать, изображать события (наблюдаемые и представляемые) 16а. Делать лабораторные анализы в больнице 16б. Принимать, осматривать больных, беседовать с ними, назначать лечение 17а. Красить или расписывать стены помещений, поверхность изделий 17б. Осуществлять монтаж или сборку машин, приборов 18а. Организовать культпоходы сверстников или младших в театры, музеи, экскурсии, туристические походы и т.п. 18б. Играть на сцене, принимать участие в концертах 19а. Изготовлять по чертежам детали, изделия (машины, одежду), строить здания 19б. Заниматься черчением, копировать чертежи, карты 20а. Вести борьбу с болезнями растений, с вредителями леса, сада 20б. Работать на клавишных машинах (пишущей машинке, телетайпе, наборной машине и др.)

№ слайда 16 The types of occupations Ключ к тесту Человек-природа 1а, 3б, 6а, 10а, 11а, 13б,
Описание слайда:

The types of occupations Ключ к тесту Человек-природа 1а, 3б, 6а, 10а, 11а, 13б, 16а, 20а Человек-техника 1б, 4а, 7б, 9а, 11б, 14а, 17б, 19а Человек-человек 2а, 4б, 6б, 8а, 12а, 14б, 16б, 18а Человек-знаковая система 2б, 5а, 9б, 10б, 12б,15а, 19б, 20б Человек-художественный образ 3а, 5б, 7а, 8б, 13а, 15б, 17а, 18б Psychological requirements to the professions: http//education.ssti.ru/prof_klimov.php :

№ слайда 17 The types of the professions of the English group in per cents %
Описание слайда:

The types of the professions of the English group in per cents %

№ слайда 18 Answer the questions: What are the qualities of the people of your sign? The peo
Описание слайда:

Answer the questions: What are the qualities of the people of your sign? The people of what professions behave to them?

№ слайда 19 Choosing the profession under the announcement in the internet: Read the adverti
Описание слайда:

Choosing the profession under the announcement in the internet: Read the advertisement from the internet and decide who from the pupils of our group is mostly suitable to this profession? Read fluently and by yourself . Start with: The profession of _______ suits to _________ because ___________.

№ слайда 20
Описание слайда:

№ слайда 21
Описание слайда:

№ слайда 22
Описание слайда:

№ слайда 23
Описание слайда:

№ слайда 24
Описание слайда:

№ слайда 25 Likes/ dislikes of the professions I’d like to become a … because
Описание слайда:

Likes/ dislikes of the professions I’d like to become a … because

№ слайда 26
Описание слайда:

№ слайда 27 What are the responsibilities of the people of other professions?
Описание слайда:

What are the responsibilities of the people of other professions?

№ слайда 28 An interpreter
Описание слайда:

An interpreter

№ слайда 29 A HR manager
Описание слайда:

A HR manager

№ слайда 30 A chemist
Описание слайда:

A chemist

№ слайда 31 A military pilot
Описание слайда:

A military pilot

№ слайда 32 A military man
Описание слайда:

A military man

№ слайда 33 Famous people Who of famous people would you like to emulate? What are their ach
Описание слайда:

Famous people Who of famous people would you like to emulate? What are their achievements? What qualities and abilities did (do) they have to be successful ?

№ слайда 34 The woman I admire
Описание слайда:

The woman I admire

№ слайда 35 Her contribution to literature includes her many translations, Jules Verne’s nov
Описание слайда:

Her contribution to literature includes her many translations, Jules Verne’s novels, which are very popular . She also made translations from French into Russian and Ukrainian. Her own works were translated into several European languages, and thus she was responsible for making Ukrainian literature an international phenomenon. 7 years she assisted her husband with his ethnographic work and learning the Ukrainian culture and language. Marko Vovchok moved to Europe, where she resided in Germany, France, Italy and Switzerland. In Saint Petersburg, she wrote and translated for Russian magazines.

№ слайда 36
Описание слайда:

№ слайда 37
Описание слайда:

№ слайда 38
Описание слайда:

№ слайда 39
Описание слайда:

№ слайда 40
Описание слайда:

№ слайда 41
Описание слайда:

№ слайда 42
Описание слайда:

№ слайда 43
Описание слайда:

№ слайда 44 Ivan Kozhedub
Описание слайда:

Ivan Kozhedub

№ слайда 45 Achievements Three times Hero of the Soviet Union Holder of two Orders of Lenin
Описание слайда:

Achievements Three times Hero of the Soviet Union Holder of two Orders of Lenin Cavalier six Orders of the Red Banner Commander of the Order of Alexander Nevsky Commander of the Order of the Patriotic War I degree Holder of two Orders of the Red Star Commander of the Order "For Service to the Homeland in the Armed Forces» II degree Commander of the Order "For Service to the Homeland in the Armed Forces» III degree

№ слайда 46 Qualities and abilities he is successful - Ivan Kozhedub is the person possessin
Описание слайда:

Qualities and abilities he is successful - Ivan Kozhedub is the person possessing the developed self-control focused on accuracy of his performance; - He’s able to supervise well the emotions and behavior; - He’s a person possessing purposefulness and personal integrity; - He is risky and willing.

№ слайда 47 «The House That Jack Built», «Humpty Dumpty», Shakespeare's sonnets Marshak not
Описание слайда:

«The House That Jack Built», «Humpty Dumpty», Shakespeare's sonnets Marshak not only learned the language, he absorbed the country's history, manners, customs of the people. English, he studied all his life, Marshak treated very seriously: "I do not ... transfer on request, but out of love." In London, he began to work on translations of English ballads, later glorified him, but then faced with a wonderful English children's folklore, full of whimsical humor.

№ слайда 48 Translations from English sonnets of Shakespeare, performed by Marshak, Academic
Описание слайда:

Translations from English sonnets of Shakespeare, performed by Marshak, Academician ML Gasparov, a recognized master of prosody, describes as "a phenomenon in Russian literature." Translations from English sonnets of Shakespeare, performed by Marshak, Academician ML Gasparov, a recognized master of prosody, describes as "a phenomenon in Russian literature."   Critic rightly notes that the sonnets of Shakespeare in translation of Marshak - not only is the translation from language into language, but also with style to style, and merit of Marshak - that he was able to convey the author's ideology, the spirit of Shakespeare's Renaissance poetry.

№ слайда 49 Dmitri Mendeleev was a Russian chemist and inventor. he formulated the
Описание слайда:

Dmitri Mendeleev was a Russian chemist and inventor. he formulated the Periodic Law, created his own version of the periodic table of elements, and used it to correct the properties of some already discovered elements and also to predict the properties of eight elements yet to be discovered. Mendeleev was awarded many prizes, among of them there are medals of G.Davey (1882), M.Faradey (1889) and Copley (1905). The 101st element in the periodic table is named in honour of Dmitri Mendeleev.

№ слайда 50 Dmitri Mendeleev achieved a colossal result not only due to his madness on this
Описание слайда:

Dmitri Mendeleev achieved a colossal result not only due to his madness on this science. Also he possessed a great variety of qualities. He had a propensity to hard work. The chemist had a crazy curiosity, so he was really keen on doing different chemical researches and experiments. Dmitri Mendeleev achieved a colossal result not only due to his madness on this science. Also he possessed a great variety of qualities. He had a propensity to hard work. The chemist had a crazy curiosity, so he was really keen on doing different chemical researches and experiments.

№ слайда 51 In our country, 42% of people are changing the profession within the first two y
Описание слайда:

In our country, 42% of people are changing the profession within the first two years after graduating from vocational school, college or University, but in general, up to 80% of the population are not majoring specified in the diploma of vocational education. search the Internet for information about educational institutions, to identify the factors influencing the choice

№ слайда 52
Описание слайда:

№ слайда 53 The professional choice
Описание слайда:

The professional choice

№ слайда 54 Критерії оцінювання та самооцінювання проекту 1. Організація проектно – дослідни
Описание слайда:

Критерії оцінювання та самооцінювання проекту 1. Організація проектно – дослідницької роботи позаурочно і на уроці Підлягає оцінюванню Допустимі бали Одержані бали Самостійна проектно - дослідницька робота позаурочно і якість її виконання в групах(психологи, дослідники, біографи) 10 Проектно- дослідницька робота на уроців групах “людина-людина,” “людина- техніка”,”людина – знакова система” активність 5 компетентність 5 2. Презентація проекту “Моя майбутня професія” Представлена інформація групі була цікавою, насиченою і корисною 10 Оцініть дизайн 5 Чи відповідала презентація на ключове питання проекту - як вибрати професію для життя? 10 Оцініть лексичну сторону мови. Чи відповідала використана лексика рівню складності 11 класу? 10 Cтиль та грамотність 10 Використання ІКТ зробило проект цікавіше. 10 Інформація була представлена в логічній послідовності. 10 Повнота висвітлення 10 Презентація утримує увагу аудиторії 10 Елементи творчості, оригінальність виконання 10 Загальний бал 115 балів

№ слайда 55 Оцінювання за 12-бальною шкалою 115 12 100-109 11 90-99 10 80-82 9 70-79 8 60-69
Описание слайда:

Оцінювання за 12-бальною шкалою 115 12 100-109 11 90-99 10 80-82 9 70-79 8 60-69 7 50-59 6 40-49 5 30-39 4

Скачать эту презентацию

Презентации по предмету
Презентации из категории
Лучшее на fresher.ru