Let’s start
Цель урока: Развивать умение выделить этапы проекта,обобщить и систематизировать учебный материал по теме «People and Places». Повторить грамматический материал по теме «Условные предложения». Задачи:Контроль умения понять содержание текста с извлечением основной и конкретной информацииПроверка умения участвовать в дискуссии «Этапы проектирования», выбрать правильное толкование слов,Развивать логическое мышление, умение анализировать и сравниватьРазвитие умений и навыков употребления изученного лексического и грамматического материала в устных высказываниях по теме Развивать речь учащихся, умение высказывать свое мнение, доказывать его, делать выводы после выступленияРазвитие творческого мышления, побуждение к выражению собственного мненияСистематизировать знания учащихся по теме «People and Places»Расширять знания детей о значимости туризма Воспитать умение работать в группах
Vocabulary units In your project you are welcomed to use vocabulary units that we learnt during the whole 5 lessons and, of course, from other different educational sources. Historic sites To unite Unique Major Integrated approach Nuisance Residents To restrict To lackDignity Tourist destination Sustainable tourism To be scared of To prosper To flourish Accommodation To contribute To draw more tourists into the town, city, country Financial viability To run the financial side Grant To apply To implement the project
Text: “The Torrington Project” Who is the author of the article?What is the idea of the project?
Work in groups Put the stages of the Torrington Project in the proper orderWrite the purposes of each step
Discussing the text Ex. 3C, page 34 Language support In my opinion, …. because…I agree with …. and I want to add that…I don’t agree with … because I think that I’d like to try … because…Besides,…Moreover,…What is more,…I’d like to add,…
Grammar revision:“Conditional sentences”
Homework I n groups design a project to improve the place you live in (Ex. 5, p. 35). Express your regret not having such a project in your city using “If only…”. (10 sentences) Workbook Ex.6, p. 20. Read the puzzle and fill in the table.
Self- Evaluation card
Thank you for the lesson